Afscheid ds. Klaas Holwerda

Op zondag 13 juni nam ds. Klaas Holwerda na 18 jaar afscheid van de Nassaukerk. In een volle kerk ging hij nog een laatste keer als wijkpredikant voor in een zondagse viering. Aan het einde van de viering werd hij door zijn collega van de Oude Kerk onder dank voor zijn grote toewijding plechtig ontheven van de verbintenis met onze wijkgemeente.

Bij de koffie na afloop sprak de scriba van de Protestantse Kerk Amsterdam een uitgebreid dankwoord uit. Daarna wilden diverse leden van de wijkgemeente ieder ook ’twee zinnen zeggen’. Het werd een bonte stoet aan bijzondere en dankbare herinneringen aan wat Klaas voor onze buurt en (ver) daarbuiten betekend heeft. Klaas vatte zijn dank voor al deze goede woorden samen met: “Wie had kunnen denken dat ik in deze dwarse buurt nog eens zo over het paard getild zou worden?”

Klik op onderstaande link voor de complete tekst van de viering.

Afscheidsviering Klaas Holwerda 13 juni 2021

Foto: Hans Kolkman