KUNSTVESPER 11 OKTOBER

TOT VOORBIJ DE LEGE HORIZON

De schilderijen van Luurd van der Dussen zijn ontstaan in het noordoosten van Spanje. Een warm en ruig landschap waar Luurd steeds terug wil komen. Het gebied refereert aan zijn verlangen naar een rustige warme wereld. Zijn droomlandschappen!

Het werk is realistisch te noemen maar heeft ook een eigen karakter. Het laat zich niet zomaar kennen. Je moet de sluier enigszins oplichten vanwege het bijzondere licht en de stofbeheersing. Je bent er alleen!

Hetgeen voor de horizon ligt is over het algemeen bekend. Wat achter de horizon ligt dat weet je nog niet; dat is anders en daar kun je je opnieuw voor openstellen. We leven in een tijd waarin veel mensen verwachtingsvol uitzien naar een nieuwere wereld. We hebben er ondanks alles van geproefd en hebben erover gefantaseerd. We nodigen je uit in je eigen vergezicht te gaan.

Op 11 oktober om 16.00 uur is de KUNSTVESPER met dit werk. Poëzie en cello improvisaties van Tjalle Galama en een bijzonder lied van Pip Robin brengen ons bij het thema.

Door de aangescherpte maatregelen omtrent het coronavirus mogen er maar 30 mensen tegelijk aanwezig zijn. Er zijn inmiddels 30 aanmeldingen. Als u de kunstvesper toch wil volgen kunt u (ook live!) kijken op: kerkdienstgemist-nassaukerk. De kunstvesper kan hier ook later worden teruggekeken.

KUNSTVESPER 11 OKTOBER