Onze vieringen

Vieringen

Rond de zondagochtendvieringen zijn er tal van activiteiten voor jong en oud. De Nassaukerk staat op zondagochtend open voor iedereen die van zingen houdt, maar ook voor wie behoefte heeft aan stilte en bezinning.
Na de dienst is er koffie, thee of limonade en tijd voor een goed gesprek. Ook kinderen krijgen in de Nassaukerk alle ruimte.

ZONDAGMORGENVIERINGEN

Elke zondagmorgen om 10.30 uur bent u in de Nassaukerk welkom voor een uitnodigende, laagdrempelige viering met aparte aandacht voor de kinderen. Ook mensen met een katholieke achtergrond of zonder kerkelijk verleden blijken zich in onze vieringen prima thuis te voelen.

De dienst wordt muzikaal begeleid met piano, orgel en/of hobo. Na de viering is er altijd koffie en thee.

bekijk vieringen

BIJZONDERE VIERINGEN

Door het jaar heen is er veel variatie in vorm en accent met bijvoorbeeld doopvieringen, vieringen voor kinderen of tieners, brunchvieringen (interactief), cantatediensten (met veel muziek) en vieringen voor kerk en buurt (met bijdragen van mensen op de rand van de samenleving). Op andere tijdstippen zijn er meditatieve vieringen in de stijl van Taizé (donderdagavond) en kunstvespers met beeldende kunst, muziek en poëzie in een sfeer van verstilling (zondagmiddag).

Bekijk vieringen

CANTORIJ

De Nassaukerk heeft een cantorij die onder leiding van onze cantor Josefine Straesser met enige regelmaat aan een viering meewerkt. Er is een vaste kern van zangers en daarnaast een groep zangers die meer incidenteel bij een project meezingt.

Ieder die graag zingt is van harte welkom om op vaste basis of zo nu en dan mee te zingen in de cantorij.

Info: Josefine Straesser
06 2247 4267 of cantor@nassaukerk.nl

TIENERDIENST

Voor tieners is er twee keer per maand een tienernevendienst. Of, zoals de tieners deze zelf gedoopt hebben: de elfennichtendienst. We beginnen om 10.30 uur met een ontbijtje, doen spelletjes en leren onszelf, elkaar, God en de Bijbel beter kennen door actief aan de slag te gaan met verschillende thema’s. De tienergroep komt soms ook samen om op vrijdagavond te chillen en bijvoorbeeld een film te kijken.

Wil je meer informatie, of wil je graag een keer meedoen? Neem dan contact op met tienerwerker Stacey Krom.
E-mail: stacey.krom@protestantsamsterdam.nl

KINDERNEVENDIENST

Voor alle kinderen van 4 tot 12 jaar is er elke zondagmorgen (behalve in de zomervakantie) een eigen moment in de viering en aansluitend een kindernevendienst. We brengen de kinderen op een toegankelijke manier in contact met bijbelverhalen: samen lezen, gesprekjes, knutselen, tekenen of samen spelen. Met de feestdagen doen we iets bijzonders, zoals de kerstboom versieren, een palmpaasstok maken en een kerstspel instuderen voor kerstmorgen.

Info: Jeannette Stronks, 020 612 7017 of jeannettestronks@gmail.com

CRECHE

Voor kinderen jonger dan vier jaar is er een crèche tijdens de viering op zondagmorgen (behalve in de zomervakantie). Na het moment met de kinderen in de viering verlaten zij samen met de andere kinderen de kerkzaal.

KOFFIE & THEE NA

Het koffiedrinken na de viering vormt een belangrijk moment van ontmoeting. Ook bezoekers van de inloop op doordeweekse dagen vinden op zondagmorgen hun weg naar deze koffie-inloop. Kerkgangers en buurtgenoten ontmoeten er elkaar.